Azet rádce

rady, tipy, návody, recenze

Pomoc při vypadávání vlasů Pomoc při vypadávání vlasů
Padání vlasů je zcela fyziologická záležitost a denně nás několik desítek vlasů opustí prostě proto, že jsou již příliš staré a přirozeně se uvolní... Pomoc při vypadávání vlasů

Padání vlasů je zcela fyziologická záležitost a denně nás několik desítek vlasů opustí prostě proto, že jsou již příliš staré a přirozeně se uvolní z vlasové cibulky. Pokud však po každém česání nacházíte na hřebenu celé chuchvalce a váš svetr vypadá, jako by se na něm vyválel pes, pak už to tak úplně normální není.

Příčiny padání vlasů

Důvodů nadměrné ztráty kštice může být několik a většinou se jedná o sekundární příznak jiného, závažnějšího onemocnění. Ztráta vlasů by tak pro nás spíš než estetickým problémem měla být varováním, že s naším organismem může být něco v nepořádku. Nejčastějším důvodem bývají hormonální změny, proto řada žen řeší tyto komplikace v období menopauzy nebo v šestinedělí, velkou roli hraje správná funkce štítné žlázy. Obvykle je zde nějaká souvislost s oslabením organismu.

Padání vlasů bývá takřka ve všech případech jedním z typických projevů nedostatku železa (anémie), objevuje se u podvyživených osob a pacientů s poruchami příjmu potravy, častější bývá také u vegetariánů. Někdy mohou vlasy padat jako následek silné infekce spojené s celkovým vyčerpáním a vliv může mít u užívání některých léků. Pokud tedy dlouhodobě užíváte jakýkoliv farmakologický přípravek a zároveň jste u sebe zaznamenali zvýšené padání vlasů, projděte si nejprve příbalový leták.

Co s tím

Vůbec nejdůležitější je samozřejmě nejprve odhalit příčinu a tu řešit. S jejím úspěšným odstraněním se zpravidla postupně podaří potlačit i padání vlasů. Ovšem pokud už je vaše kštice prořídlá natolik, že cítíte potřebu s tím něco udělat, existují pochopitelně možnosti, jak vlasům přirozenou cestou pomoci a posílit je. Klíčové je, jak už to bývá, především správný jídelníček. Vydatnější a kvalitní strava regeneruje veškeré tkáně včetně vlasových folikulů. Důležité je konzumovat potraviny s vyšším obsahem železa, možností jsou i různé doplňky stravy. Odborníci doporučují konzumovat dostatek zinku, selenu a fosforu. Nezanedbatelný je i vyšší přísun bílkovin.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Žádné komentáře.

Buďte první kdo napíše komentář